Het bedrijf achter modehuis The Sting opent dit najaar een nieuwe winkelketen onder de naam Distrikt Nørrebro.
“Van Distrikt Nørrebro gaan later dit jaar zeven stores open. We zien ruimte voor zo’n twintig winkels”, zegt Herman Franzen, oprichter en mede-eigenaar van The Sting, maandag in het Financieele Dagblad.
Naast het nieuwe Distrikt Nørrebro start de Tilburgse modegroep een nieuwe modeketen voor mannen, Costes Men, in navolging van de in 2013 opgerichte vrouwenkledingketen Costes.
Begin maart gaat de eerste vestiging van Costes Men open in Den Bosch. Deze maand moet ook de eerste Costes-zaak voor zowel mannen als vrouwen de deuren openen. Franzen wil de vrouwenafdeling Costes laten groeien van 23 naar 50 zaken in 2018.
The Sting investeert twintig miljoen euro in bovenstaande operaties en de opfrissing van de winkels van The Sting.
The Sting maakt weer winst
Het gaat weer beter met de modegroep, waarvan de eerste zaak in 1982 in Tilburg open ging. Na tegenvallers door buitenlandse avonturen - zaken in Engeland en Duitsland waren structureel verliesgevend - en de start van een webwinkel heeft The Sting de wind weer in de rug.
Uit de financiële jaarcijfers over 2015 blijkt dat de onderneming voor het derde jaar op rij verlies heeft geleden, schrijft het Financieele Dagblad. In 2015 vijf miljoen euro.
Maar het tij is gekeerd. Franzen geeft in het artikel aan dat in 2016 een voorlopige winst van vier miljoen is geboekt. De huidige omzet van 250 miljoen euro moet binnen drie jaar stijgen naar 400 miljoen, verklaart de ondernemer.